CTR - какво е Yandex. Формулата за изчисление и примери

24.04.2019

CTR е стойността на кликване върху сайта (съкращение, извлечено от английската фраза „честота на кликване“), което служи като мярка за ефективността на рекламната кампания. Колкото по-голям е процентът на импресиите и кликванията, толкова по-добре е създадена рекламата. Как работи?

Принципи на контекстното рекламиране

Контекстното рекламиране в момента е един от най-ефективните и платими начини за инвестиране в популяризирането на вашата компания или продукт в интернет. Това е реклама, която се показва на потребител, който е показал търсене в мрежата от конкретен характер.

Например, потребителят иска да купи желязо и да напише искане за "купуване на желязо" в низ за търсене. Контекстното рекламиране се показва въз основа на това искане. Ненатрапчиво потребителят е показал това, от което се нуждае в момента.

Ефективността на една рекламна кампания се определя от това колко правилно е била конфигурирана. Важно е рекламата да е подходяща за заявките за търсене на клиенти. Грубо казано, ако потребителят търси желязо, тогава не трябва да му показвате ски.

какво CTR добро

Показатели за рекламиране на съдържание

Рекламните показатели за съдържание са цифрови показатели за ефективността му.

За изчисления маркетолозите и SEO експертите изчисляват следните стойности:

  • CTR е съотношението на кликванията към общия брой импресии;
  • CPA е съотношението на рекламните разходи към целевите действия, извършвани от потребителите, цената за действие;
  • SRO - покупната цена, която се изчислява на същия принцип като CPA, ще се заплаща само целевото действие;
  • DRR - е съотношението на рекламните разходи към печалбите, причинени от тази рекламна кампания.
индикатор ctr

Ще разгледаме възможно най-подробно CTR, тъй като този индикатор показва колко правилно е избрана аудиторията и колко рекламната ви поща отговаря на очакванията на потенциалния клиент, изразява необходимостта от нея. Ако CTR е ниска, по правило, с редки изключения, останалите показатели остават ниски. Този показател се разглежда на първо място и е възможно да се сравни ефективността на една и съща кампания на различни места.

Как да изчислим CTR

Този показател се счита за много прост. Нека А е броят на кликванията, а Б - броят на посещенията. В този случай формулата за изчисляване на CTR е както следва:

  • CTR = A / B * 100%.

Например, реклама е била показана 1000 пъти. От това хиляда пъти 10 души са кликнали върху връзката. В този случай ЧнК ще бъде: 10/1000 x 100% = 1%

Ако рекламата е показана една и съща хиляда пъти, но връзката е била кликана от 200 души, тогава, съответно, CTR ще бъде равна на 20%, което се счита за висока цифра.

Коя CTR се счита за висока и която е ниска

Как да го дефинираме? Тъй като ТПП е индикатор за първоначалната ефективност на рекламата, важно е да се оцени адекватно. Това е необходимо, за да може да коригира текста на промоционалния пост в случай на ниска ефективност или да продължи в същия дух.

Какво е добра CTR?

Какво трябва да знаете за CTR в контекстната реклама? Това е фактът, че сред всички интернет реклами средната ставка на кликване е най-висока. Ако 1% е добро за банерна реклама, тогава в Яндекс.Директ, същите 1% се считат за ниска цифра.

ctr direct

Честотата на кликване е под 5% за контекстното рекламиране - това е много лошо и неефективно, 5-15% е нормална CTR за търсачката. Повече от 15% - измисляте нещо блестящо, поддържайте добрата работа.

Важно е да се разбере, че за адекватна и статистически значима картина на CTR е необходимо да имаме достатъчно данни, което е, в нашия случай, достатъчен брой импресии. Ако сте имали 4 импресии и две кликвания, ЧнК ще бъде 50%, но това все още не означава нищо. Включваме логика и правилно разглеждаме CTR. Колкото повече удари, толкова по-значима е картината.

Къде да търсите и как да настроите CTR дисплея в Yandex

В рекламния офис на "Yandex" има раздел с статистика на реклами, които вече са започнали да се показват. Можете да видите всичко, включително CTR.

За да видите CTR, трябва да конфигурирате правилно отброяването в "Wizard". Можете да видите статистическите данни за рекламите по ден, месец, кампания и регион. Всяка от тези точки е важна за анализиране на цялостната ефективност на рекламата.

В "Master of Counts" директните CTR ключови фрази могат да се разглеждат отделно чрез специални разположения и динамични дисплеи. За надеждна оценка на CTR разглеждаме гарантираните импресии, т.е. CTR чрез специално разположение.

ефективна реклама

Разглеждаме само импресиите в Яндекс, с изключение на импресиите от търсачките на нашите партньори.

Също така сортирането по заявки може да бъде конфигурирано по такъв начин, че ясно да видите как са подходящи заявките за търсене към рекламата. Ако настроите CTR инкремент или низходящ брой, можете веднага да видите тези, които са неефективни.

Как да увеличим CTR в Yandex

Можете да увеличите възможността за кликване на рекламата си, като следвате някои препоръки:

  1. Работим по текста на съобщението. Заглавието на рекламата трябва да отразява накратко, кратко и ясно вашето уникално предложение за продажба. Потребителят трябва да знае защо трябва да следва връзката.
  2. За всяка тесна тема трябва да създадете своя собствена реклама. Ако потребителят търси желязо, той е по-вероятно да натисне връзката "желязо", а не връзката "домакински уреди".
  3. Всички ползи от вашето предложение трябва да бъдат изложени в текста. Потребителят е показан на повече от 10 връзки на една страница. Какви ползи ще му даде точно вашата оферта. Всички промоции, отстъпки и бонуси трябва незабавно да бъдат очевидни.
  4. В текста използвайте същите заявки, които потребителите пишат.
  5. Рекламата трябва да бъде заточена по регион. Името на града или града също се показва в рекламния текст. Ако потребителят търси желязо в Перм, тогава той е по-вероятно да кликне върху "купи желязо в Перм", отколкото просто на "купи желязо".
  6. Премахнете ненужните заявки, използвайки отрицателни ключови думи.
  7. В същото време, като се имат предвид всички горепосочени принципи, все пак се опитвайте да гарантирате, че текстът ви не е тривиален, а привличащ вниманието.
какво ctr

Експериментирайте и анализирайте

Творческата реклама е добре дошла. Колкото по-неочаквано е съобщението, толкова повече внимание ще привлече. Съответно ще има висока CTR. Този сайт ще има само полза.

Но трябва да се разбере, че значението на творчеството в тази ситуация, нейното спазване на искането на клиента е най-важно.

Това означава, че можете да експериментирате и да имате нужда. Понякога нещо неочаквано се продава много по-добре от стандартното "Ютии с 15% отстъпка". Но всяко творчество трябва да затваря клиентските болки, да възпроизвежда възражения и да бъде ясно и достъпно. Можете да използвате езика на фигуративното мислене.

използването на творчески образи в рекламата на желязо

Когато изготвяте рекламни послания, често си струва да спазвате някои принципи:

  1. Опишете ползите, които клиентът ще получи, когато купувате продукта на този конкретен производител или от вас. Тя може да бъде: бърза доставка; абонамент за отстъпка; близост до определена метростанция; Можете също така да се съсредоточите върху някои специфични свойства на продукта, като "домашни птици", "ръчна бродерия" и др.
  2. Рекламата трябва да разреши потенциален проблем с клиента. Например, "Прекарвайте времето си в търсене на хотел? Избрахме най-добрите оферти за вас."
  3. Стихостта е сестра на таланта. Колкото по-къса е рекламата Ви, толкова по-добре.

Идеи за реклама могат да бъдат намерени хиляди, както в интернет, така и самостоятелно. Само вие знаете продукта си сто процента. Експериментирайте и проверете с помощта на анализа колко успешен е този или онзи експеримент. Не забравяйте: всичко е във вашите ръце, включително ефективността на вашата реклама.